|
sfera.pravy.net Krásné narozeniny, Byzzy! :)
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Shrew _______________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 21743
|
Posted: Sat 29.12.2007 22:49 Post subject: Znalosti versus praxe:) |
|
|
jen taková zase anketka, téma do diskuze...
Na kolik myslíte, že využíváte v práci znalosti které vám vtloukali na škole a na kolik jste se toho museli naučit a zaučit jiného, nového?
kdyžtak připište i to co jste studovali a kde teď pracujete, aby to bylo trochu přehledné
(..musim se učit, a tak přemýšlím nad blbosstmi.. )) ) _________________ Lidé si brání ve štěstí, protože stále vidí minulost lepší, než byla, přítomnost horší, než je, a budoucnost jinou, než bude. |
|
Back to top |
|
|
sun Topic kytky 7, meta: 14150
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 13939
|
Posted: Sat 29.12.2007 23:09 Post subject: |
|
|
Tak napriklad mne dost pomahaju vsetky informacie vo vseoecnom prehlade (tak samozrejme preto je to vseobecne gymnazium, vsak, ). A tak celkovo no na nic mi bude asi fyzika, pretoze ma abslutne maximalne nebavi a nic s tym nechcem mat.. za to pri pisani (zurnalistika) vyuzivam skusenosti asi z kazdeho predmetu.. fakt som rada ked pozeram niektore ankety, ze mam celkom slusny aky.taky vseobecny prehlad.. takze pri zurnalistike asi vsetko potrebuvam =) |
|
Back to top |
|
|
Suga kytky 5, meta: 4950
Joined: 08 Jan 2007 Posts: 4897 Location: Kde mám ty fialový kytky?!
|
Posted: Sun 30.12.2007 1:11 Post subject: |
|
|
Tak nás letos učili to, co už využívám v práci (předmět informační služby internetu), takže sem většinu už věděla, ale určitě sem se dovzěděla i něco navíc. A další info ze školy např. autorské právo, informační podnikové systémy se mi taky určitě hodí. Mám vůbec dost praktických předmětů a to sem pod fildou |
|
Back to top |
|
|
Rose Madder kytky 4, meta: 2950
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 2773
|
Posted: Sun 30.12.2007 9:13 Post subject: |
|
|
Já dělám koordinátorku dobrovolníků a myslím, že některé znalosti ze školy (sociální politika a sociální práce) využívám. Třeba když jsme dělali výzkum, tak jsem veděla, jak na to; když jsme psali projekt, dokázala jsem si představit, co bude třeba udělat a tak. Přínos školy spatřuju taky v tom, že jsem se tam naučila psát odborný texty - osvojila jsem si odborné termíny a tak. To se v práci samozřejmě využije, když píšu nějakou zprávu nebo když jsme tvořili zmíněný projekt.
Teorii vnímám jako oporu pro praxi. Třeba o dobrovolnictví jsem taky poprvé slyšela ve škole. V práci jsem si sice musela osvojit nové znalosti (vědět něco o projektu a o tom, jak s dobrovolníky pracovat), na druhou stranu mi pochopitelně pomohlo, že jsem už od začátku věděla, co to dobrovolnictví znamená, že existuje nějaký zákon, který dobrovolnictví upravuje a tak.
Taky mi škola pomáhá v komunikaci s kolegy a lidmi, se kterými se při práci stýkám, když se bavíme o věcech z oboru.
Sice jsem zapomněla už hafo věcí, co jsme se ve škole učili, ale základ mi to dalo určitě. A na tom se dá do budoucna stavět _________________ Jakmile začne člověk přemýšlet, přestává žít... |
|
Back to top |
|
|
Ruth A. sort of mental masturbation
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 18460
|
|
Back to top |
|
|
Lenore ___________________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 30410
|
Posted: Sun 30.12.2007 14:44 Post subject: |
|
|
Mně přijde, že naprostá většina vyučované látky je zbytečná a člověk to nikdy nevyužije. Zároveň ale to, co využije, si stejně musí sám nastudovat víc do hloubky.
Takže by mi přišlo ideální, kdyby existovala větší volnost ve výběru předmětů a kdyby aspoň některé z nich byly opravdu praktické. Zase nějaké teoretické znalosti jsou zapotřebí, především pro ty, kdo se potom chtějí třeba věnovat výzkumu nebo to jinak využijou.. a samozřejmě to taky může být zajímavý čistě jen tak. Ale pro většinu lidí je to podle mě zbytečný balast.
Byla bych celkově pro větší specializaci a ne mít co nejširší znalosti, zato dost povrchní (i když zrovna já co mám říkat ). _________________ queerer than we can suppose |
|
Back to top |
|
|
Rose Madder kytky 4, meta: 2950
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 2773
|
Posted: Sun 30.12.2007 15:02 Post subject: |
|
|
Lenore, naprosto souhlasím. Když se nad tím tak zamyslím, tak třeba co se týče toho výzkumu, tak jsem to beztak využila jen proto, že jsem si to sama nastudovala z knížek. Jinak jsme na to měli učitele, kterej nám přednášel všechno naprosto nesrozumitelně a na zkoušku bylo třeba umět to celý nazpaměť (ptž v písemce se třeba objevila půlka věty, kterou bylo třeba doplnit ).
Taky mi přijde mimo, že se klade důraz na kvantitu...je to nesmysl. Člověk se to sice na tu zkoušku v lepším případě naučí, ale druhej den už nic neví.
Já přínos vejšky sice vnímám, jak už jsem psala, nicméně řadou věcí ztrácel člověk spíš čas...ale tak je to bohužel asi všude . _________________ Jakmile začne člověk přemýšlet, přestává žít... |
|
Back to top |
|
|
Suga kytky 5, meta: 4950
Joined: 08 Jan 2007 Posts: 4897 Location: Kde mám ty fialový kytky?!
|
|
Back to top |
|
|
chewing_cow kytky 4, meta: 2350
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 2155 Location: ano
|
Posted: Sun 30.12.2007 22:40 Post subject: |
|
|
Jenže jak bude čim dál tim míň práce tak budou lidi na školách zůstávat dýl a dýl protože nebude kam jinam s nima. Funkce vzdělávání neni jen vzdělávání.
Jinak osobně se mi zdá že studiem se tomu oboru kterej studuju víc a víc vzdaluju, když sem pracovala tak sem rozumněla víc věcem. _________________ No moc nekoukejte. Chci zpátky olymp. |
|
Back to top |
|
|
Lucrezia kytky 5, meta: 7050
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 6667
|
Posted: Sun 30.12.2007 23:38 Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
Lothórien kytky 7, meta: 12150
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 12074
|
Posted: Mon 31.12.2007 0:05 Post subject: |
|
|
ed
Last edited by Lothórien on Fri 6.6.2008 5:45; edited 1 time in total
|
|
Back to top |
|
|
Lenore ___________________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 30410
|
Posted: Mon 31.12.2007 10:15 Post subject: |
|
|
No podle mě je daleko nejužitečnější naučit se učit, protože potom se už člověk zvládne naučit všechno podle potřeby. Jenže to se neučí snad skoro nikde. A taky bych ocenila, kdyby se třeba na základce učily nějaké opravdu praktické věci. Nevím, jak je to tam teď, ale my měli pěstitelské a technické práce, kde nás učili, jaký průměr má patyzon a jak vyrobit šroubovák... no ještě se mi to k ničemu nehodilo (i když ten šroubovák jsem párkrát použila )
Pak mi přesně přijde zbytečný učit se nějaký složitý vzorce na bůhvíco, když by bylo užitečnější naučit se pořádně pracovat s tabulkovým kalkulátorem, který to stejně všechno umí.
Taky by se podle mě měly spíš než jednotlivosti daleko víc učit principy a schopnost odvozování, ale s tím jsem se taky moc nesetkala. Když na to přijde, tak si téměř jakoukoli informaci dokážu vyhledat na googlu a co opravdu potřebuju je umět ji pochopit a použít, ne si pamatovat obsah internetu.
Dál jsem nikdy nepochopila výuku literatury na středních školách, která probíhá stylem ten a ten se narodil tam a tam, napsal to a to a nějakým bizarním způsobem umřel Kdyby se místo těchhle kydů, co si každý dokáže sám přečíst, na hodinách pracovalo s textem, asi by to taky vypadalo jinak.
Lucre - mně by se spíš líbilo, kdybych se už od začátku připravovala na nějakou konkrétní práci, ty znalosti by byly opravdu "k věci", tudíž by to trvalo kratší dobu a kdybych se pak rozhodla dělat něco jiného (jakože já určitě ), tak by to zase netrvalo tak dlouho. Hlavně bych to teda viděla v nějakém obecném základu a dál by člověk měl možnost volit si předměty sám (ale u některých malých oborů je to bohužel velmi těžko proveditelné). A dál NECHÁPU, proč na VŠ téměř chybí praxe (buď úplně, nebo je to celkem zanedbatelný). _________________ queerer than we can suppose |
|
Back to top |
|
|
Chantelle kytky 4, meta: 2550
Joined: 29 Aug 2007 Posts: 2507 Location: bažina zoufalství a propast beznaděje
|
Posted: Mon 31.12.2007 10:55 Post subject: |
|
|
Lenore wrote: |
Dál jsem nikdy nepochopila výuku literatury na středních školách, která probíhá stylem ten a ten se narodil tam a tam, napsal to a to a nějakým bizarním způsobem umřel Kdyby se místo těchhle kydů, co si každý dokáže sám přečíst, na hodinách pracovalo s textem, asi by to taky vypadalo jinak.
|
Já si myslim, že ty kydy k něčemu dobrý jsou. Aspoň pro všeobecný rozhled. Takhle aspoň víš, že Čapek napsal Krakatit a Neruda Povídky Malostranské.
Jasně, že si to můžeš všechno vyhledat na internetu, ale když nebudeš vědět, že nějaký Neruda existoval...? |
|
Back to top |
|
|
Lenore ___________________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 30410
|
Posted: Mon 31.12.2007 10:58 Post subject: |
|
|
A víš, kdy se Neruda narodil a umřel? Já jsem hlavně psala kydy, co si každý dokáže sám přečíst. Nevidím důvod, proč by mi to měl někdo předříkávat na hodině, abych si to mohla zapsat do sešitu.
Když už jsme u toho, tak k čemu mi bude vědomost o tom, co napsal Čapek a Neruda, když ani jednu z těch knížek nepřečtu? Pro mě je tohle trochu falešný všeobecný rozhled. _________________ queerer than we can suppose |
|
Back to top |
|
|
gigli kytky 7, meta: 14150
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 14100
|
Posted: Mon 31.12.2007 11:18 Post subject: |
|
|
po nás narodil se-umřel snad nikdy nechtěli. nebo jsem zblblá z výšky? já už nevim, ale mám strašně zafixováno, že když dělám referát, tak nemám řikat pan x se narodil tehdy a tehdy a zemřel tehdy a tehdy. že to neni podstatná informace. podstatný je vědět, kdy zhruba žil, co psal, styl tvorby, inspirace... a ne že si vzal tu a tu, měl pět dětí a zabilo ho rozzuřený prase.
vlastně z výšky to mít nemůžu. tam jsou některý lidi na data úplný úchyláci u zkoušek. tak já nevim. třeba flambelle přispěje, jak si to od nás ze střední pamatuje ona. |
|
Back to top |
|
|
|
|
sfera.pravy.net Forum Index
-> Škola |
All times are GMT + 1 Hour Goto page 1, 2, 3 Next
|
Page 1 of 3
|
|
You can post new topics in this forum You can reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|