0723 wrote: |
v mych skolnich letech:
zakladka (1.stupen) - v hodinach jsme precetli deti z bullerbynu, macha a sebestovou a lovce mamutu nizsi gympl - jednou za pololeti (nebo za rok?) jsme meli kazdy referat o nami vybrane knize prvak a druhak - pan prof. chtel, abychom k mature meli prectenou 1 knihu ke kazde otazce a u matury o ni mohli diskutovat tretak a ctvrtak - pani prof. to bylo jedno, doporucovala nam odevzdat seznam cetby k mature, aby kdybychom nic neumeli tam mohla kouknout a mluvit s nama o knize, ale odevzdat ho nebylo povinne. |
My jsme na 1. stupni společně četli Honzíkovu cestu, O letádélku Káněti a Malého Bobše a taky tu trilogii Za trnkovým keřem, Na pytlácké...atd. to nesnáším doted, strašná nuuuuuda, fuj. A na gymplu jsme v primě četli Babičku- vždycky v pátek. Kromě toho jsme také mívali prezentaci naší oblíbené knihy- každý musel mít za pololetí alespon 1 prezentaci- na tabuli napsal název, autora, hl. postavy a přikreslil nějaký obrázek pak stručně povykládal o ději, řekl, proč se mu to líbilo a přečetl nějakou zajímavou ukázku. Pamatuji si, že velmi silně na všechny tenkrát zapůsobila prezentace jedné spolužčky (knížka Toxin od Robina Cooka...o tom, že do hamburgerů melou kravské mozky a nějací lidi to vyšetřuji...opravdu působivý zážitek taky proto, že jsme po té hodině měli jít na oběd )
Potomna vyšším gymplu už tohle nebylo, profesorka vždycky nadiktovala na začátku šk. roku seznam doporučených knížek, ze kterých jsme si MOHLI vybrat, ale nehrotila to. U zkoušení se vždycky zeptala, co jsme přečetli, ale na známku to vliv nemělo.