sfera.pravy.net Forum Index
sfera.pravy.net
Krásné jaro!
Bezpecnost aut (a moje auto)

 
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Auta
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tjorven
gewöhnungsbedürftig mamiček


Joined: 06 Feb 2008
Posts: 2649

PostPosted: Fri 16.9.2011 15:28    Post subject: Bezpecnost aut (a moje auto) Reply with quote

...


Last edited by Tjorven on Sat 9.8.2014 16:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message  
BadHans
Nejstarší rebelka


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 4471

PostPosted: Fri 16.9.2011 17:20    Post subject: Reply with quote

Ono se dá říct, že téměř všechna nová auta už jsou víceméně bezpečná stejně a platí, že čím větší/těžší auto si koupíš, tím jsi na tom (relativně) líp. Jenže ono jde taky o tu pasivní bezpečnost, spousta aut zvládne situace, které jiná nezvládnou (třeba SUV vinou svého vysokého těžiště a příliš vysoké hmotnosti vyletí ze zatáčky v nižší rychlosti, než klasický hatchback s dobře nastaveným podvozkem).

Zaprvé: Chevrolet Aveo zásadně NEBRAT, je to naprosto příšerná sračka a jedno z nejhorších aut, které jsem kdy testoval - upřímně řečeno jsem ho vrátil ještě před koncem testu s tím, že jediné, co pro importéra můžu udělat je, že ten test nenapíšu a budu se tvářit, že jsem tím autem nikdy nejel. Importér mimochodem souhlasil...

Zadruhé: KIA Soul je sice už starší generace modelů téhle značky, ty novější (například teď představené a až překvapivě povedené nové Rio) jsou lepší ve všech ohledech a už se dají srovnávat s evropskou konkurencí, ale Soul ještě docela jde. Ve skutečnosti je to poměrně zábavné auto a celkem se mi líbilo, přestože tyhle crossovery většinou moc nemusím. Vnitřek je kapku moc "plastový" a design se nemusí líbit každému, ale jde to. Výrazně lepší mi přišel benzínový motor, než diesel, který byl příliš hlučný. A taky mě štvalo řízení, které nemá prakticky žádnou zpětnou vazbu, ale to dnes platí u každého druhého auta a běžným řidičům to podle všeho moc nevadí.

Konečně, co se týče reálných statistik - ono holt chvíli trvá je nasbírat a zpracovat, takže u novějších aut zkrátka nejsou.
_________________
I like pleasure spiked with pain and music is my aeroplane

Pro lásku bych třeba zemřel... ale pro život jsem se narodil.


(melouny, pochopitelně)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website  
ephelides
*louloute*


Joined: 04 Jan 2007
Posts: 15244

PostPosted: Fri 16.9.2011 17:30    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
_________________

dog is god backwards

Qualität kommt von Qual.

Arretez de prendre les cons pour les gens.

"Wer ständig glücklich sein möchte, muss sich oft verändern." (Konfuzius)

Back to top
View user's profile Send private message  
Tjorven
gewöhnungsbedürftig mamiček


Joined: 06 Feb 2008
Posts: 2649

PostPosted: Sat 17.9.2011 12:40    Post subject: Reply with quote

...


Last edited by Tjorven on Sat 9.8.2014 16:37; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message  
BadHans
Nejstarší rebelka


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 4471

PostPosted: Sat 17.9.2011 18:45    Post subject: Reply with quote

Tjorven wrote:
a plati tady vzdycky, ze cim nizsi teziste, tim lip? ja mam lepsi pocit z vyssich aut - prijde mi, ze kdyby se s necim srazily, tak na tom budou lip - ale nevim, jak to je doopravdy.

SUV jsou většinou těžší, takže mají výhodu vyšší kinetické energie - ve srážce s lehčím autem. Ve srážce se stromem je to naopak nevýhoda a především ono vyšší těžiště a vyšší hmotnost způsobují horší jízdní vlastnosti, takže jsou ta auta v zatáčce ve vyšších rychlostech méně jistá. Malá SUV a crossovery, jako je třeba Soul, jsou na tom s bezpečností naprosto srovnatelně se sedany a kombíky, žádný zásadní rozdíl tam není.

Tjorven wrote:
ma pak cenu se na ten ncap vubec divat?

Má, ale nejde srovnávat auta z různých tříd. Spíš pro porovnání v jedné třídě. Ale dneska už se jen velmi málokdy stane, aby nějaká automobilka tu bezpečnost zanedbala tak výrazně, aby EuroNCAPem prošla neslavně. Ono se ovšem do toho "hvězdičkování" počítaj i různý blbiny ve smyslu, jestli auto začne pípat, když si nezapneš pásy, jestli jsou tam dostatečně velké samolepky, že nesmíš dát dětskou autosedačku před přední airbag a podobný blbiny, který ty výsledný procenta snižujou. Takže ano, nárazový testy smysl maj, brát je jako hlavní prvek při rozhodování o koupi asi uplně ne Wink

Viz to Aveo - to, že je něco poměrně bezpečný, ještě neznamená, že to není v jinejch směrech naprostá tragédie Mr. Green Ale zase abych byl spravedlivej, to nejnovější Aveo je trochu lepší, prošlo řadou změn... stejně bych ale radši počkal až na příští generaci, ta už snad bude v pohodě.

Tjorven wrote:
no ta Ria je i levnejsi, takze myslis, ze to je jednoznacne lepsi nakup?
a design soulu se mi libi, ale snazim se, aby me to moc neovlivnovalo Mr. Green
co je zpetna vazba rizeni netusim, to budu ten bezny ridic;)


To Rio Wink Ano, myslím, že je to v zásadě lepší auto - zejména proto, že je vlastně o generaci novější. Ale je uvnitř menší, to ano, takže záleží na tom, jestli nepotřebuješ víc místa.

Mám pro tebe radu, kterou dávám každému člověku, který se rozhoduje mezi dvěma auty: s oběma se projeď. Uvidíš, které ti líp sedne do ruky, které se ti víc bude líbit. U prodejce ti jistě vyjdou rádi vstříc. Já znám lidi u importéra, ale to je až v Čestlicích, určitě se najde prodejna i někde v Praze Wink
_________________
I like pleasure spiked with pain and music is my aeroplane

Pro lásku bych třeba zemřel... ale pro život jsem se narodil.


(melouny, pochopitelně)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website  
Tjorven
gewöhnungsbedürftig mamiček


Joined: 06 Feb 2008
Posts: 2649

PostPosted: Sun 18.9.2011 10:18    Post subject: Reply with quote

...


Last edited by Tjorven on Sat 9.8.2014 16:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message  
BadHans
Nejstarší rebelka


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 4471

PostPosted: Mon 19.9.2011 20:38    Post subject: Reply with quote

Tjorven wrote:
To me nenapadlo, ze bude vyrazny rozdil mezi generacema (ktere jsou casove dost blizko u sebe). A kdyz je to uplne nova verze - neni tam treba ta nevyhoda, ze to jeste neni poradne otestovany, ze jeste nebyl cas prijit na to, ze je tam neco docela blbe...? To mi totiz taky nekdo radil, at neberu auto, ktere je uplne nove (mysleno generace a ne ze neni z bazaru), ze jeste neni tak "overene"...


Většinou mezi generacema není tak velký rozdíl, ale u korejských automobilek došlo v posledních letech k prudkému zlepšení a některé modely jsou ještě z té "přechodové" fáze.

Dětské nemoci už dnes také nejsou nijak moc obvyklé, samozřejmě se sem tam něco vyskytnout může, ale většinou jsou to maličkosti a automobilka je pak v rámci svolávací kampaně sama zdarma napraví. Toho Ria bych se nebál, co jsem testoval, tak to vypadalo jako skutečně pečlivě dotažené auto. Wink
_________________
I like pleasure spiked with pain and music is my aeroplane

Pro lásku bych třeba zemřel... ale pro život jsem se narodil.


(melouny, pochopitelně)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website  
Tjorven
gewöhnungsbedürftig mamiček


Joined: 06 Feb 2008
Posts: 2649

PostPosted: Tue 20.9.2011 7:57    Post subject: Reply with quote

...
Back to top
View user's profile Send private message  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Auta All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
additional terms