sfera.pravy.net Forum Index
sfera.pravy.net
Krásné narozeniny, Pecičko! :)
Zivnostak
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Řečičky, názory, etc.
View previous topic :: View next topic  
Author Message
n1ckn4m3
kytky 1, meta: 175
kytky 1, meta: 175


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 160

PostPosted: Tue 20.2.2007 23:34    Post subject: Zivnostak Reply with quote

Tak pisu tohle sem, protoze jsem neschopnej se zeptat normalne. Zajimalo by me, jestli nahodou nekdo nevite jak je to s zivnostenskym listem za techto podminek:
Je mi 21, jsem student (tj. soustavne se pripravuju na budouci povolani na VS) a ucim aj. Kdyz zalozim ZL, je pravda, ze nemusim az do svejch 26 nebo do konce svyho statutu studenta platit zdravotni a socialni pojisteni kdyz je za me de facto plati skola (resp. prislusna okresni sprava socialniho zabezpeceni)?
Otazka cislo 2: Jak je to s danema? Existujou nejaky pocatecni danovy prazdniny.. A kolik bych treba musel zaplatit dane, kdyz bych mesicne vydelal prumerne 7k?
Diky za odpovedi pokud mate nekdo zkusenosti..
_________________
I've gone waddle about
Back to top
View user's profile Send private message  
che
kytky 6, meta: 9850
kytky 6, meta: 9850


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 9775

PostPosted: Wed 21.2.2007 0:20    Post subject: Reply with quote

Já studuju a mám ŽL. Sociální pojištění platit nemusím, letos po mě zdravotní pojišťovna ovšem chce nějaké pravidelné "zálohy". Asi z toho nakonec budou nějaké platby, není to moc ale nemám z toho radost.

Daňové prázdniny? Tos asi něco kouřil. Je základní nezdanitelná čáska 30-40k na rok, pak máš dalších asi 16k za studia, dohromady řekněme 55k (všechna čísla si cucám z prstu, takže ±15k), nad to platíš naši úžasnou progresivní daň.

Střelbou od boku: 12 * 7 = 84k příjem za rok. Po odečtení té mrchy ti zbude 30k * 15% = 4.5k daně z příjmu. Nebo tak nějak.
Back to top
View user's profile Send private message  
n1ckn4m3
kytky 1, meta: 175
kytky 1, meta: 175