sfera.pravy.net Forum Index
sfera.pravy.net
Krásné narozeniny, Pecičko! :)
Školka, škola a SŠ a VŠ a v pr. systém vzdělávání:)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 135, 136, 137  Next
 
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Děti
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zuza
kytky 6, meta: 8250
kytky 6, meta: 8250


Joined: 23 Jan 2007
Posts: 8189

PostPosted: Wed 16.10.2019 5:42    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
zuza
kytky 6, meta: 8250
kytky 6, meta: 8250


Joined: 23 Jan 2007
Posts: 8189

PostPosted: Wed 16.10.2019 6:25    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
Hyenečka
kytky 8, konec
kytky 8, konec


Joined: 07 Apr 2008
Posts: 26174

PostPosted: Wed 16.10.2019 7:00    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek


Last edited by Hyenečka on Wed 16.10.2019 7:28; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message  
Hyenečka
kytky 8, konec
kytky 8, konec


Joined: 07 Apr 2008
Posts: 26174

PostPosted: Wed 16.10.2019 7:15    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
zuza
kytky 6, meta: 8250
kytky 6, meta: 8250


Joined: 23 Jan 2007
Posts: 8189

PostPosted: Wed 16.10.2019 7:39    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek


Last edited by zuza on Wed 16.10.2019 8:00; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message  
gigli
kytky 7, meta: 14150
kytky 7, meta: 14150


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 14087

PostPosted: Wed 16.10.2019 7:56    Post subject: Reply with quote

Jen pár poznámek. Samozřejmě si nepamatuješ vše, co ses ve škole učila. Ale víš, že ty věci jsou, dá ti to nějaký možnosti se profilovat, zjistit, co tě zajímá a nezajímá. Nejsi třeba tak limitovaná zájmy svých rodičů. Pokud ty informace někdy budeš potřebovat, můžeš si je vyhledat. Pokud bys vůbec nevěděla o jejich existenci, nemůžeš je ani hledat.

Jinak samozřejmě se víc naučí (pokud jde o vědomosti) dítě doma. To je stejné jak, když chodíš na kurz jazyka s dvaceti lidma nebo máš hodiny jeden na jednoho. Co je lepší?

Ad uklízení dětí do školy po dobu práce - to je podle mě naprosto nesmyslný, zpětný konstrukt. Když se zavedla školní docházka, děti naopak pracovaly a bylo potřeba, aby pracovaly. Problém byl je vůbec do školy dostat, protože často nebyly v rodinách kapacity, aby děti do školy vůbec mohli z práce uvolnit. Nejsou od toho i velký prázdniny, že v době sklizně by prostě nikdo do školy nechodil?
Back to top
View user's profile Send private message  
Hyenečka
kytky 8, konec
kytky 8, konec


Joined: 07 Apr 2008
Posts: 26174

PostPosted: Wed 16.10.2019 8:04    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
Lenore
___________________


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 29892

PostPosted: Wed 16.10.2019 8:31    Post subject: Reply with quote

Mně hlavně přijde úplně debilní vytvářet umělou dichotomii mezi "alternativní" (už to zní dost děsně) a "klasickou" školou. Asi smyslem jakýhokoli vzdělávání je předat nějaký znalosti a dovednosti, teď jde o to jaký a jakým způsobem.
Já si třeba myslím, že školství se rozhodně musí vyvíjet (jako všechno), ale zase je zbytečný dělat z toho hon na čarodějnice a vymezit se totálně proti tomu, co dosud (byť třeba ne ideálně) fungovalo. Proč by mělo stát proti sobě "učit informace" x "učit používat informace"? Přece je zapotřebí obojí a jedno bez druhýho nefunguje. A nevěřím, že v "alternativních" školách se fakta neučí... a jestli ne, tak je tam asi něco dost špatně, asi jako v klasických školách, kde se jen něco učí nazpaměť (a ani těch asi moc nebude).
Zuzo, třeba si nepamatuješ, jak se spočítá diskriminant kvadratické funkce, ale zjevně víš, že nějaká kvadratická funkce existuje, má nějaký kořeny a kdybys je potřebovala zjistit, tak ti k tomu pomůže něco, co se jmenuje diskriminant, a vzoreček si pak snadno vygooglíš. Respektive si to klidně můžeš celý hodit do nějakýho softwaru. Ale kdyby tě to nikdy nikdo neučil, tak bys byla úplně mimo. To je ten rozdíl... ne si přesně zapamatovat všechny informace, se kterými se v životě setkáš, ale mít aspoň nějaké povědomí, abys byla schopná si je dohledat.
A navíc jsem teda přesvědčená, že ani ty "zbytečné" znalosti vůbec nejsou zbytečné, naopak čím víc toho člověk ví, tím lépe si vytváří souvislosti, zapamatuje a pochopí další věci. Není to jak paměť v počítači, kterou si zaplácáš neužitečnými daty. Rozhodně to teda není argument pro to, aby se ve škole děti učily jen memorovat, ale zároveň pokud se po nich nikdy nic takovýho chtít nebude, tak se tuto velice užitečnou dovednost nenaučí.
_________________
queerer than we can suppose
Back to top
View user's profile Send private message  
zuza
kytky 6, meta: 8250
kytky 6, meta: 8250


Joined: 23 Jan 2007
Posts: 8189

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
zuza
kytky 6, meta: 8250
kytky 6, meta: 8250


Joined: 23 Jan 2007
Posts: 8189

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:11    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
Lenore
___________________


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 29892

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

Tak to jasně, ať si každý vybere, co mu vyhovuje. Akorát tím zase vzniká dost nepřehledná situace a není nějak zajištěný, že se všem odpovídajícího vzdělání dostane, což je podle mě právě ta funkce státního školství (a povinné školní docházky).
Já osobně vidím o něco větší přínos ve zlepšování těch "klasických škol", kam budou děti dávat lidi, kteří to neřeší, protože tam je právě ta největší potřeba. Lidi, co se tomu chějí a můžou věnovat, pak můžou dělat, jak uznají za vhodné, třeba přes ten unschooling či co a ty děti tím získají asi nějakou výhodu, ale ne na úkor těch ostatních... což podle mě nastane, pokud se reformy budou soustředit jen na "alternativu" a na normálních školách to bude upadat.
_________________
queerer than we can suppose
Back to top
View user's profile Send private message  
zuza
kytky 6, meta: 8250
kytky 6, meta: 8250


Joined: 23 Jan 2007
Posts: 8189

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:24    Post subject: Reply with quote

nemáte právo číst tento příspěvek
Back to top
View user's profile Send private message  
Lenore
___________________


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 29892

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:39    Post subject: Reply with quote

Já to nemyslela, jako že chudáci, co se budou učit doma, se nic nenaučí, ale spíš tak, že ti, co se doma rozhodně nic učit nebudou, skončí na nějaké "odpadní" škole, kde je akorát tak znechutí a nenaučí se už vůbec nic.
Jasně že vzdělávání je celoživotní proces, ale když nemáš na co navázat, tak je to prostě konečná. Proto jako východisko pro ty znevýhodněné děti vidím spíš zlepšování kvality "normálních" škol, než vznik alternativ, kam se stejně nikdy nedostanou. A jasně jsem snad hned v první větě psala, že proti tomu nejsem, je to super, ale není to řešení pro všechny.
A právě že věřím tomu, že kdo chce, si to řešení najde v jakémkoli systému. Jenže kdo nechce? A tam asi vzniká ten problém.
_________________
queerer than we can suppose
Back to top
View user's profile Send private message  
gigli
kytky 7, meta: 14150
kytky 7, meta: 14150


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 14087

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

zuza wrote:

tak marie terezie potrebovala taky aby nevzdelaani lide z venkova sli pracovat do mest, dalo by se celkove spekulovat o tom, proc byla zavedana povinna dochazka - osobne si nemyslim, ze z duvodu, aby se zlepsil zivot poddanych, ze ty duvody byly spis v tom, aby se ti podanni dali lepe vyuzit k tomu, co bylo potreba


Proč prosimtě měli jít pracovat do měst?

Jinak samozřejmě, že ze vzdělání těží stát. To i dnes. Jako co bude dělat s negramotama, který se neumí uživit? To, že se lidi naučili číst a psát jim dalo další možnost obživy, což je samozřejmě pro stát (a společnost celkově) výhodný.
Back to top
View user's profile Send private message  
gigli
kytky 7, meta: 14150
kytky 7, meta: 14150


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 14087

PostPosted: Wed 16.10.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

zuza wrote:

ale reseni bych videla v ruznorodosti skolskeho systemu (jako ted je tech moznosti, jakou skolu vybrat taky prehrsel, ale ten hlavni smer je zkostnately a reformu potrebuje a tak je spis otazkou stesti, jakou skolu ma zrovna clovek v dosahu, nez aby mel vubec moznost volby toho, co je pro jeho dite lepsi)


Upřímně mě to o zkostnatělym systému a nutnosti reformy přijde jako hrozný klišé.
Zrovna tohle vnímám jako fakt nejmenší problém dnešního školství. Možnost alternativních směrů tady je, děti učit doma můžeš a upřímně netušim, kolik je škol, který jedou styl Igor Hnízdo. Ale jako fakt si myslim, že minimum. Je to hlavně o lidech a můžeš si dělat jakýkoli reformy, ale pokud tam nebudeš schopná přitáhnout kvalitní pedagogy, jsou ti k ničemu.
Back to top
View user's profile Send private message  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Děti All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 135, 136, 137  Next
Page 89 of 137

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
additional terms