|
sfera.pravy.net Krásné narozeniny, Pecičko! :)
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zuza kytky 6, meta: 8250
Joined: 23 Jan 2007 Posts: 8189
|
|
Back to top |
|
|
zuza kytky 6, meta: 8250
Joined: 23 Jan 2007 Posts: 8189
|
|
Back to top |
|
|
Hyenečka kytky 8, konec
Joined: 07 Apr 2008 Posts: 26174
|
|
Back to top |
|
|
Hyenečka kytky 8, konec
Joined: 07 Apr 2008 Posts: 26174
|
|
Back to top |
|
|
zuza kytky 6, meta: 8250
Joined: 23 Jan 2007 Posts: 8189
|
|
Back to top |
|
|
gigli kytky 7, meta: 14150
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 14087
|
Posted: Wed 16.10.2019 7:56 Post subject: |
|
|
Jen pár poznámek. Samozřejmě si nepamatuješ vše, co ses ve škole učila. Ale víš, že ty věci jsou, dá ti to nějaký možnosti se profilovat, zjistit, co tě zajímá a nezajímá. Nejsi třeba tak limitovaná zájmy svých rodičů. Pokud ty informace někdy budeš potřebovat, můžeš si je vyhledat. Pokud bys vůbec nevěděla o jejich existenci, nemůžeš je ani hledat.
Jinak samozřejmě se víc naučí (pokud jde o vědomosti) dítě doma. To je stejné jak, když chodíš na kurz jazyka s dvaceti lidma nebo máš hodiny jeden na jednoho. Co je lepší?
Ad uklízení dětí do školy po dobu práce - to je podle mě naprosto nesmyslný, zpětný konstrukt. Když se zavedla školní docházka, děti naopak pracovaly a bylo potřeba, aby pracovaly. Problém byl je vůbec do školy dostat, protože často nebyly v rodinách kapacity, aby děti do školy vůbec mohli z práce uvolnit. Nejsou od toho i velký prázdniny, že v době sklizně by prostě nikdo do školy nechodil? |
|
Back to top |
|
|
Hyenečka kytky 8, konec
Joined: 07 Apr 2008 Posts: 26174
|
|
Back to top |
|
|
Lenore ___________________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 29892
|
Posted: Wed 16.10.2019 8:31 Post subject: |
|
|
Mně hlavně přijde úplně debilní vytvářet umělou dichotomii mezi "alternativní" (už to zní dost děsně) a "klasickou" školou. Asi smyslem jakýhokoli vzdělávání je předat nějaký znalosti a dovednosti, teď jde o to jaký a jakým způsobem.
Já si třeba myslím, že školství se rozhodně musí vyvíjet (jako všechno), ale zase je zbytečný dělat z toho hon na čarodějnice a vymezit se totálně proti tomu, co dosud (byť třeba ne ideálně) fungovalo. Proč by mělo stát proti sobě "učit informace" x "učit používat informace"? Přece je zapotřebí obojí a jedno bez druhýho nefunguje. A nevěřím, že v "alternativních" školách se fakta neučí... a jestli ne, tak je tam asi něco dost špatně, asi jako v klasických školách, kde se jen něco učí nazpaměť (a ani těch asi moc nebude).
Zuzo, třeba si nepamatuješ, jak se spočítá diskriminant kvadratické funkce, ale zjevně víš, že nějaká kvadratická funkce existuje, má nějaký kořeny a kdybys je potřebovala zjistit, tak ti k tomu pomůže něco, co se jmenuje diskriminant, a vzoreček si pak snadno vygooglíš. Respektive si to klidně můžeš celý hodit do nějakýho softwaru. Ale kdyby tě to nikdy nikdo neučil, tak bys byla úplně mimo. To je ten rozdíl... ne si přesně zapamatovat všechny informace, se kterými se v životě setkáš, ale mít aspoň nějaké povědomí, abys byla schopná si je dohledat.
A navíc jsem teda přesvědčená, že ani ty "zbytečné" znalosti vůbec nejsou zbytečné, naopak čím víc toho člověk ví, tím lépe si vytváří souvislosti, zapamatuje a pochopí další věci. Není to jak paměť v počítači, kterou si zaplácáš neužitečnými daty. Rozhodně to teda není argument pro to, aby se ve škole děti učily jen memorovat, ale zároveň pokud se po nich nikdy nic takovýho chtít nebude, tak se tuto velice užitečnou dovednost nenaučí. _________________ queerer than we can suppose |
|
Back to top |
|
|
zuza kytky 6, meta: 8250
Joined: 23 Jan 2007 Posts: 8189
|
|
Back to top |
|
|
zuza kytky 6, meta: 8250
Joined: 23 Jan 2007 Posts: 8189
|
|
Back to top |
|
|
Lenore ___________________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 29892
|
Posted: Wed 16.10.2019 10:12 Post subject: |
|
|
Tak to jasně, ať si každý vybere, co mu vyhovuje. Akorát tím zase vzniká dost nepřehledná situace a není nějak zajištěný, že se všem odpovídajícího vzdělání dostane, což je podle mě právě ta funkce státního školství (a povinné školní docházky).
Já osobně vidím o něco větší přínos ve zlepšování těch "klasických škol", kam budou děti dávat lidi, kteří to neřeší, protože tam je právě ta největší potřeba. Lidi, co se tomu chějí a můžou věnovat, pak můžou dělat, jak uznají za vhodné, třeba přes ten unschooling či co a ty děti tím získají asi nějakou výhodu, ale ne na úkor těch ostatních... což podle mě nastane, pokud se reformy budou soustředit jen na "alternativu" a na normálních školách to bude upadat. _________________ queerer than we can suppose |
|
Back to top |
|
|
zuza kytky 6, meta: 8250
Joined: 23 Jan 2007 Posts: 8189
|
|
Back to top |
|
|
Lenore ___________________
Joined: 02 Jan 2007 Posts: 29892
|
Posted: Wed 16.10.2019 10:39 Post subject: |
|
|
Já to nemyslela, jako že chudáci, co se budou učit doma, se nic nenaučí, ale spíš tak, že ti, co se doma rozhodně nic učit nebudou, skončí na nějaké "odpadní" škole, kde je akorát tak znechutí a nenaučí se už vůbec nic.
Jasně že vzdělávání je celoživotní proces, ale když nemáš na co navázat, tak je to prostě konečná. Proto jako východisko pro ty znevýhodněné děti vidím spíš zlepšování kvality "normálních" škol, než vznik alternativ, kam se stejně nikdy nedostanou. A jasně jsem snad hned v první větě psala, že proti tomu nejsem, je to super, ale není to řešení pro všechny.
A právě že věřím tomu, že kdo chce, si to řešení najde v jakémkoli systému. Jenže kdo nechce? A tam asi vzniká ten problém. _________________ queerer than we can suppose |
|
Back to top |
|
|
gigli kytky 7, meta: 14150
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 14087
|
Posted: Wed 16.10.2019 10:50 Post subject: |
|
|
zuza wrote: |
tak marie terezie potrebovala taky aby nevzdelaani lide z venkova sli pracovat do mest, dalo by se celkove spekulovat o tom, proc byla zavedana povinna dochazka - osobne si nemyslim, ze z duvodu, aby se zlepsil zivot poddanych, ze ty duvody byly spis v tom, aby se ti podanni dali lepe vyuzit k tomu, co bylo potreba |
Proč prosimtě měli jít pracovat do měst?
Jinak samozřejmě, že ze vzdělání těží stát. To i dnes. Jako co bude dělat s negramotama, který se neumí uživit? To, že se lidi naučili číst a psát jim dalo další možnost obživy, což je samozřejmě pro stát (a společnost celkově) výhodný. |
|
Back to top |
|
|
gigli kytky 7, meta: 14150
Joined: 03 Jan 2007 Posts: 14087
|
Posted: Wed 16.10.2019 10:57 Post subject: |
|
|
zuza wrote: |
ale reseni bych videla v ruznorodosti skolskeho systemu (jako ted je tech moznosti, jakou skolu vybrat taky prehrsel, ale ten hlavni smer je zkostnately a reformu potrebuje a tak je spis otazkou stesti, jakou skolu ma zrovna clovek v dosahu, nez aby mel vubec moznost volby toho, co je pro jeho dite lepsi) |
Upřímně mě to o zkostnatělym systému a nutnosti reformy přijde jako hrozný klišé.
Zrovna tohle vnímám jako fakt nejmenší problém dnešního školství. Možnost alternativních směrů tady je, děti učit doma můžeš a upřímně netušim, kolik je škol, který jedou styl Igor Hnízdo. Ale jako fakt si myslim, že minimum. Je to hlavně o lidech a můžeš si dělat jakýkoli reformy, ale pokud tam nebudeš schopná přitáhnout kvalitní pedagogy, jsou ti k ničemu. |
|
Back to top |
|
|
|
|
sfera.pravy.net Forum Index
-> Děti |
All times are GMT + 1 Hour Goto page Previous 1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 135, 136, 137 Next
|
Page 89 of 137
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|