víte, my bycho se měli na pedáku učit, jak umět podat dětem informace. Ale jak se to máme naučit, když nám od prváku říkají..přečtěte si to a to, a přijďte na zkoušku, víc se o tom nemusíme bavit...
myslím, že fpe by měla být jedna z fakult, která by MŠLA být nejvíce otevřená praxi ze všech fakult...taky jazyky je dobrý studovat aktivně..tak práci s dětmi také.
jediné, kde jsem se dozvěděla, jak se k lidem chovat, aby mi rozuměli, byla přednáška z katedry psychologie.
na výtvarce už didaktika není..dříve se na didaktice učilo jak se připravit na výuku, co s dětmi dělat, a co se má udělat, aby je to bavilo...atd...také se studenti dozvídali spoustu nových námětů na pojetí hodiny ve výuce, dnes nám doktorandi co u nás učí řeknou tak, k zápočtu mi vymyslete 20 námětů na práci sdětmi ve výuce. Oni si to pak použijou do svých doktorandských prací a je vymalováno. a když se zeptáme a řeknete nám nějaký fajn námět na to co s dětmi dělat..tak nás odkážou na příslušnou literaturu... jedině na dramaťáku, na který nepovinně chodím, ty hry a aktivityfakt hrajeme, a díky tomu že jsem si to zažila si to nejen zapamatuji, ale i vím, co by třeba mohlo děti byvit, když to bavilo i mně. Ale to my už neděláme, a učíme se pojmy, definice vědy o umění. To jsem mohla jít studovat filozofii
ed: jinak, tohle jsme říkali na schůzi s vedoucí katedry, proč nemáme více odborných předmětů, proč si nevyzkoušíme víc výtvarných technik, abychom to uměli a mohli dětem ukázat, a tak dál, proč se učíme vědu, která byla uměle vymyšlená..
řekli nám, že je to proto, že výtvarka byla v situaci, kdy na ní lidé koukali jako na něco odpočinkového a nepotřebného, ahrozilo, že postupně vymizí..že se akademičtí malíři posmívali pajdákům, apod. Zkrátka veřejně přiznali, že chtějí výtvarné výchově udělat také takový akademmický jazyk, jako má třeba matika, fyzika, atd. abychom ten obor mohli obhájit před odborníky. zároveň se ale nesmíme stavět na úroveň akademií, protože jim nemůžeme konkurovat, a navíc my jsme ti, kteří o tom více uvažují. Nu a z toho vyplynulo, že se výtvarce udělala nová teorie, která je důležitá a ubrali nám odborné předměty na minimum. a jelikož je to teprve všechno v rozjezdu, tak je všude zmatek..
Podle mě je ta teorie užitečná jedině doktorandům a docentům, kteří mají o čem psát a co zkoumat, ale v praxi ve skole je to totálně k ničemu..