sfera.pravy.net Forum Index
sfera.pravy.net
Krásné narozeniny, Pecičko! :)
Marketing a působení reklamy
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Řečičky, názory, etc.
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kecka
kytky 6, meta: 7850
kytky 6, meta: 7850


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 7778
Location: v moři čokolády

PostPosted: Wed 7.2.2007 11:09    Post subject: Reply with quote

Jirko konečným cílem reklamy není jenom koupě výrobku, tedka budu citovat z učebnice, ale reklama není jenom na výrobek, máš přece reklamu, která ti má připomenou třeba celou firmu. A říkat, že tě reklama nijak neovlivňuje je blbost. Víš o výrobku, znáš nějaký jeho vlastnosti a ať chceš nebo nechceš máš ty informace zasunutý v podvědomí. A co si koupíš radši? To o čems už slyšel nebo nějakej neznámej výrobek?

Třeba příklad, chceš babičce k narozenám koupit bonboniéru. Koupíš jí modré z nebe nebo milku a podobně nebo neznačkovou z lidlu? A prosimtě neřikej že babičce k narozeninám bonboniéru nekupuješ, je to jen příklad
Back to top
View user's profile Send private message  
Bruillard
....


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 1996

PostPosted: Wed 7.2.2007 12:07    Post subject: Reply with quote

Jirko, docela by mě zajímalo jakou pozici si krátkodobě v té reklamce dělal. To že čteš MM a napsal si kdysi nějakou seminárku je sice fajn, ale to co tady říkáš jsou blbosti a tak by sis měl možná ty svoje časopísky znovu vytáhnout a prostudovat.

Jistě tam totiž bylo už hodně článků o image reklamě, která rozhodně nemá jako primární cíl to, abys šel do obchodu a koupil si výrobek, jak jsi napsal tady:

no, jako pekne, ale konecnym cilem rekalmy je, to aby jsi si ten vyrobek koupil, a ne o nem jen vedel a to bylo tak vse

cílem takové reklamy je přesně to, co ty jsi napsal že není - totiž ta reklama má za cíl vzbudit povědomí o značce nebo ho podpořit, aby neklesalo, cílem není propagovat jednotlivý výrobek a ten výrobek se v takové reklamě ani neobjevuje. A dál jsou reklamy kde se objevuje, ale primárním cílem je stejně vytvořit kladné povědomí o značce - třeba reklama Sony kde je televize, ale hlavním cílem je propagovat Sony. Protože nikdo nechce, aby ses zvednul z gauče a běžel si pro telku, ale aby si - až jednou budeš stát v obchodě narvanym zbožim a kupovat si třeba DVD přehrávač - věnoval té značce pozornost a měl si zato, že je to značka dobrá a ten přehrávač si koupil.

Dál tvoje názory typu:

ja nejsem cilovy zakaznik
Na me nema reklama vliv. Ja nikdy nebudu cilovy zakaznik jejich produktu

ja jsem proste proti reklame imuni

Nepobezim hned do kramu a nekoupim to.
U me je ta psychologie trosku jinaci nez u normalniho ciloveho zakaznika

jsou prostě nesmyslný a kdyby sis přečetl nějakou knížku o reklamě a jejím působení tak bys snad zjistil, že každý člověk je cílovou skupinou pro nějaký druh výrobku, těžko může existovat někdo koho reklama nijak nezasáhne (myslím v našich podmínkách) a na každého má reklama vliv. Říkáš, že hned nepoběžíš do krámu a nekoupíš si to, ale stejně jako ty tohle nedělá většina lidí. Reklama působí dlouhodobě a i když třeba nejdeš a jejich výrobek si nekoupíš, tak o té značce víš a i to je působení. A že je tvoje psychologie jiná než u normálního cílového zákazníka víš jak? Z čeho vycházíš? Já třeba studuju reklamu 5 let a pracuju v ní skoro stejně dlouhou dobu a nemám takovej pocit. Jsem myslím typická cílová skupina pro hodně produktů, jediné v čem se možná odlišuji od těch co v reklamě nepracují je to, že když nějakou rekalmu vidím, tak přemýšlím o způsobu zpracování, o ceně, o tom nápadu. Jasně že znám triky co se v reklamě používají, ale to ještě neznamená že na mě reklama nemá vliv a navíc ty triky nejsou žádný tajný kouzla, zná je i kdekdo kdo v reklamě nedělá.

Dál nechápu co si myslel tímhle:

jo jasny podvedomi neovlivnis. ALe vedomi jo, a muzes s tim neco delat. A podprahova reklam je stejne zakazana. Aby to ovlivnovalo tvoje podvedomi.

Myslíš snad že jedině podprahová reklama dokáže ovlivnit podvědomí?

A tohle

Viditelna reklamu ignoruji (tiskovou, TV, radio, Net, Bilboardy)


zase moc neodpovídá tomu, že se o reklamu zajímáš. Protože většina lidí co v reklamě pracuje nebo ji studuje a hodně se o ní zajímá, dělá opak - reklamu rozhodně neignoruje, ale snaží se jí posuzovat, hodnotit, inspirovat se apod. Takže pokud ty schválně zavíráš oči když jedeš kolem billboardu a přepínáš televizi když je TV reklama (nevím jak jinak bys jí dokázal tak dobře ignorovat) tak se o ní asi zase tak nazajímáš, jak píšeš a spíš je to nějakej podivnej způsob vzdoru.
Back to top
View user's profile Send private message  
kecka
kytky 6, meta: 7850
kytky 6, meta: 7850


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 7778
Location: v moři čokolády

PostPosted: Wed 7.2.2007 12:09    Post subject: Reply with quote

Bruillard to je krásně napsaný
Back to top
View user's profile Send private message  
jirka
...


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 8350

PostPosted: Wed 7.2.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Bruilard

ja uz jsem si k tomu popel na hlavu sypal. Takze se jiz k tomu nebudu vyjadrovat.
_________________
[i]štestí je dar
]
Back to top
View user's profile Send private message  
Bruillard
....


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 1996

PostPosted: Wed 7.2.2007 12:17    Post subject: Reply with quote

Jirka: Já myslela že to sypání popele na hlavu o pár příspěvků níž si myslel ironicky - asi už jsem tady z toho boardu zblblá, nikdy nevím kdo co myslí vážně Laughing Tak se omlouvám že sem to tady do tebe ještě hustila dál...
Back to top
View user's profile Send private message  
jirka
...


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 8350

PostPosted: Wed 7.2.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

V poho. nebylo to mysleno ironicky, ale clovek nidky nevi.
diky za vysvetleni do cloveka, ktery o tom neco vi.
_________________
[i]štestí je dar
]
Back to top
View user's profile Send private message  
strawberry
kytky 4, meta: 2950
kytky 4, meta: 2950


Joined: 09 Jan 2007
Posts: 2782

PostPosted: Wed 7.2.2007 18:52    Post subject: Reply with quote

reklama, to je jedna velka dobre promyslena lez. treba dneska jsem byla na skoleni o novych nabidkach home creditu. dostali jsem na papire instrukce o vyrobku- no krasna lakava nabidka, garantuji vam, ze byste se vsichni hned zadluzili. smutne bylo, kdyz nam ty "uzasne skvele nabidky" vysvetlili tak, ja budou fungovat realne. nejlepsi byly dodatky: ale tohle v zadnem pripade lidem nerikejte.

ale porad se v reklame toci nejvic penez, takze to delam a delat budu. aspon ted jako brigadu.

fakt je ovsem ten, ze kdyz jdu do obchodu a vidim dva evidentne stejne vyrobky (napr. koko nebo flint), tak si proste vyberu koko, protoze zacnou fungovat aociace: reklama= maji hodne penez= kvalita. i kdyz vim, ze to muze byt opak, ale uz jsem holt takhle zmasirovana. ale asi jen co se jidla tyce
Back to top
View user's profile Send private message  
pip
kytky 5, meta: 5550
kytky 5, meta: 5550


Joined: 02 Jan 2007
Posts: 5308

PostPosted: Wed 7.2.2007 20:23    Post subject: ed Reply with quote

edit
Back to top
View user's profile Send private message  
lucuska
kytky 4, meta: 2750
kytky 4, meta: 2750


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 2735

PostPosted: Mon 12.2.2007 4:24    Post subject: Reply with quote

nechcete sem vypsat nějaký reklamní triky?
Back to top
View user's profile Send private message  
Fantagiro
kytky 3, meta: 1950
kytky 3, meta: 1950


Joined: 21 Jan 2007
Posts: 1833
Location: Slovensko

PostPosted: Mon 12.2.2007 9:42    Post subject: Reply with quote

Nie su to sice reklamne triky, ale skor triky na zlakanie zakaznika, co sme sa ucili v skul tak v supermarketoch and co- pecivo je umyselne takmer na konci, aby sa ludia museli k nemu prepracovat, pomedzi zlavy, najdrahsie vyrobky su na urovni oci cloveka, kvoli detom nizke pulty so sladkostami pri pokladniach, na koncoch "radov" s vyrobkami vzdy zlavy....a hlavne tie vyrazne napisy zlava, vyhodne atd..
_________________
Asi to tak funguje aj pri rozchodoch. Že aj keď bolia a keď vlastne vôbec nič nie je doriešené, stačí, aby padlo slovné spojenie definitívny rozchod a z kruhového objazdu sa zrazu objaví cesta, po ktorej sa dá výjsť. Je jedno či štvornožky, alebo vzpriamene po dvoch. Je jedno, že ju človek chvíľu ignoruje a stále sa vozí dookola. Je tam. Tá cesta. Človek sa môže nastaviť na nové zajtrajšky, stopne blúdenie emócií v krvnom obehu, celé je to iné. Lepšie.
Back to top
View user's profile Send private message  
kecka
kytky 6, meta: 7850
kytky 6, meta: 7850


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 7778
Location: v moři čokolády

PostPosted: Mon 12.2.2007 9:47    Post subject: Reply with quote

V reklamě se často využívá doporučení z pozice odborníka (třeba pračky) nebo známé osobnosti (spousta lidí uvěří někomu známýmu) nebo se prezentuje šťastná rodinka.
Back to top
View user's profile Send private message  
strawberry
kytky 4, meta: 2950
kytky 4, meta: 2950


Joined: 09 Jan 2007
Posts: 2782

PostPosted: Sat 17.2.2007 22:12    Post subject: Reply with quote

Fantagiro wrote:
Nie su to sice reklamne triky, ale skor triky na zlakanie zakaznika, co sme sa ucili v skul tak v supermarketoch and co- pecivo je umyselne takmer na konci, aby sa ludia museli k nemu prepracovat, pomedzi zlavy, najdrahsie vyrobky su na urovni oci cloveka, kvoli detom nizke pulty so sladkostami pri pokladniach, na koncoch "radov" s vyrobkami vzdy zlavy....a hlavne tie vyrazne napisy zlava, vyhodne atd..


+ v supermarketech byvaji dlazdicky, aby kosik zpomalily a ty se musis vic rozhlizet
+ levnejsi veci jsou vzdy dole, aby jsi se pro ne musela ohnout a uvedomila sis, ze mas jen na ty nizke
+ hraje pomala hudba, to te zase zpomali
)prednaska reziseru ceskeho snu)
Back to top
View user's profile Send private message  
Furbina
usměj se :-)


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 311

PostPosted: Sat 17.2.2007 22:25    Post subject: Reply with quote

jéé téma, jak dělaný pro mě
Back to top
View user's profile Send private message  
Berus
kytky 3, meta: 1750
kytky 3, meta: 1750


Joined: 06 Jan 2007
Posts: 1650

PostPosted: Sat 17.2.2007 22:29    Post subject: Reply with quote

Pokud vám ve městě často přestavují regály v supermarketu, tak to taky není proto, že nemají co na práci, ale abyste nevěděli, kde co mají a prošli ten obchod celý (myslím, že v tomhle je nepřekonatelné plzeňské Tesco na Americké, přestavuje potraviny alespoň 3x do roka). Laughing
Back to top
View user's profile Send private message  
gigli
kytky 7, meta: 14150
kytky 7, meta: 14150


Joined: 03 Jan 2007
Posts: 14088

PostPosted: Sat 17.2.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

kostra wrote:
+ v supermarketech byvaji dlazdicky, aby kosik zpomalily a ty se musis vic rozhlizet
+ levnejsi veci jsou vzdy dole, aby jsi se pro ne musela ohnout a uvedomila sis, ze mas jen na ty nizke
+ hraje pomala hudba, to te zase zpomali


s vozíkem nakupovat nechodim. víc než se mi vejde do košíku stejně nepoberu. a to s tou pomalou hudbou se sice řiká, ale snad nikdy jsem to nezažila. vy jo? u nás v delvitě hraje vždycky radio. ta pomalá hudba by byla lepšejší, protože takhle když pustěj nějakou vypalovačku, tak se začnu kroutit mezi pomerančema, občas nahlas uzpívnu a vypadám asi děsně trapně.
a to s těma nízkejma taky fakt někde je? mi přijde, že to s takovym množstvim druhů výrobků ani nelze udělat. a ani mi nenapadlo, že když se ohnu, tak že bych si měla připadat jak chudák.
btw. ty by sis koupila radši koko než flinta? vždyť flint je úplně jiná liga. po tom v bílý čokoládě jsem se mohla kdysi utlouct. a vůbec bylo plno druhů. koko je děsná nuda.
Back to top
View user's profile Send private message  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    sfera.pravy.net Forum Index -> Řečičky, názory, etc. All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
additional terms